Misja Przedszkola

  1. Diagnozowanie i rozwijanie inteligencji wielorakich dzieci .
  2. Stwarzanie dzieciom najkorzystniejszych warunków do wszechstronnego rozwoju na miarę ich potrzeb i możliwości .
  3. Stymulowanie całościowego i harmonijnego rozwoju dziecka zgodnie z jego indywidualnym tempem .
  4. Kształtowanie umiejętności pokonywania trudności i rozwiązywania problemów .
  5. Budzenie wiary we własne możliwości i umiejętność ich prezentacji .
  6. Stwarzanie okazji do dokonywania przez dziecko wyborów i zdawania sobie sprawy z ich konsekwencji .
  7. Efektywne angażowanie rodziców do realizacji zadań określonych w koncepcji.
  8. Stwarzanie atmosfery bezpieczeństwa i zaufania w środowisku rodzinnym i przedszkolnym.
  9. Rozbudzanie zainteresowań otaczającym światem przyrodniczym, kulturowym i społecznym.
  10. Wzmacnianie pozytywnego wizerunku przedszkola w środowisku lokalnym poprzez upowszechnianie osiągnięć oraz rozszerzanie oferty edukacyjnej.

Jesteśmy Przedszkolem:

  1. Poznającym wszechstronnie każde dziecko .
  2. Stwarzającym atmosferę akceptacji i bezpieczeństwa.
  3. Zapewniającym warunki sprzyjające realizacji indywidualnej drogi rozwoju dziecka .
  4. Stwarzającym warunki do rozwoju ekspresji oraz aktywności twórczej dziecka.
  5. Wprowadzającym dziecko w świat wartości uniwersalnych.
  6. Zapewniającym optymalne warunki dla zachowania zdrowia i bezpieczeństwa dziecka.
  7. Gwarantującym rzetelną wiedzę i umiejętności praktyczne.
  8. Kształtującym właściwe postawy w stosunku do innych osób oraz zainteresowania najbliższym środowiskiem.
  9. Integrującym oddziaływania wychowawcze domu i przedszkola.
  10. Umacniającym więzi rodzinne poprzez poznawanie i pielęgnowanie tradycji.
  11. . Kształtującym dobre relacje pomiędzy rodzicami oraz społecznością lokalną.
  12. Organizującym zajęcia dodatkowe , które wspierają harmonijny rozwój dziecka.

Dziecko ma prawo do :

  1. Swobody myśli, sumienia i wyznania.
  2. Indywidualnego procesu rozwoju i własnego tempa tego rozwoju.
  3. Zabawy i wyboru towarzyszy zabaw.
  4. Nauki, informacji, badania i eksperymentowania.
  5. Pomocy ze strony dorosłych w każdej sytuacji .
  6. Aktywnej, serdecznej miłości i ciepła.
  7. Aktywnego kształtowania kontaktów społecznych .
  8. Doświadczania konsekwencji swojego zachowania .
  9. Zdrowego żywienia.

Absolwent Naszego Przedszkola

  1. Posiada motywacje do uczenia się i wysiłku intelektualnego.
  2. Potrafi współpracować w grupie, umie współdziałać z innymi.
  3. Jest tolerancyjny wobec innych, odmiennych postaw i przekonań.
  4. Posiada umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
  5. Umie korzystać z książek, atlasów i encyklopedii.
  6. Posiada podstawową wiedze o świecie.
  7. Umie cieszyć się z własnych osiągnięć i odczuwać satysfakcje z dobrze wykonanego zadania.
  8. Zna zasady kultury współżycia i postępowania.
  9. Dostrzega dobro, prawdę i piękno.
  10. Zna symbole narodowe, kulturę i dziedzictwo własnego regionu.
  11. Przyjmuje postawę opiekuńczą wobec osób potrzebujących pomocy.
  12. Zna prawa dziecka i respektuje prawa innych ludzi.
  13. Prezentuje postawę proekologiczną.
  14. Współpracuje z dorosłymi i innymi dziećmi podczas działań podejmowanych na rzecz środowiska lokalnego.
  15. Zna i stosuje zasady bezpieczeństwa, higieny i dbałości o zdrowie i sprawność fizyczną.
  16. Posiada wyobrażenia o obowiązkach wynikających z roli ucznia.
  17. Porozumiewa się w sposób zrozumiały dla innych.

Nauczyciel w Naszym Przedszkolu

  1. Zna rozwój psychofizyczny dzieci – systematycznie śledzi ich rozwój.
  2. Zna i stosuje nowoczesne , ciekawe i różnorodne metody pracy rozwijające wszechstronnie dzieci.
  3. Jest twórczy , kreatywny i poszukujący.
  4. Jest pomysłowy i otwarty na nowości pedagogiczne.
  5. Aktywnie współpracuje z rodzicami.
  6. Jest odpowiedzialny i obowiązkowy.
  7. Dzieli się doświadczeniami z innymi.
  8. Jest aktywny w podnoszeniu swoich kwalifikacji.
  9. Współpracuje z organizacjami , instytucjami i środowiskiem lokalnym.
  10. Korzysta z osiągnięć współczesnej techniki.
  11. Wykorzystuje wszelkie dostępne środki dydaktyczne.
  12. Preferuje twórcze metody pracy sprzyjające aktywnemu myśleniu i działaniu dziecka .
  13. Zaspokaja u dzieci potrzebę ruchu poprzez organizowanie ciekawych zabaw i zajęć ruchowych.
  14. Propaguje wśród dzieci i ich rodziców aktywny wypoczynek.
  15. Zaspokaja potrzebę ruchu na świeżym powietrzu.
  16. Organizuje wycieczki i spacery.